İş hayatının olmazsa olmazlarından kartvizitler sizce önemini yitirir mi? Kartvizit matbaanın icadından bu yana her zaman kişi yada kurumun itibarını en iyi şekilde temsil eden ürün olmuştur. Teknolojinin ilerlemesi kartvizitin yok olması yerine her zaman daha kaliteli ve daha şık bir hale kavuşmasını sağlamıştır. Günümüzde akıllı telefonlar ve e-kartvizit uygulamalarının icadı her ne kadar kartvizitin sonunu yaklaştıracak düşüncesini yaratsa da kartvizit ürünü bu uygulama ve akıllı cihazlar arasından sıyrılmış ve iş hayatındaki itibarını daha güçlü halde korumaya devam etmektedir.

Yan tarafta kartvizitmarketim.com adresinden alınmış ve gayet şık bir kartvizit modeli bulunmaktadır. Eski tasarımlara oranla baskı kalitesinin artışı kartvizitlerin kalitesini arttırmış ve güçlenmesini sağlamıştır. Kalitesi arttırılmış kağıtlar, daha net baskı verebilen matbaa boyaları, gelişmiş bilgisayar destekli ofset baskı makineleri, çeşitli laminasyon teknikleri, kartvizite ayrı bir hava katan çeşitli lak uygulamaları ile kartvizitler önemini yitirmeden işlevlerini görmeye devam etmektedir.

 

 

Dünyanın bir çok ülkesinde kartvizitin temsil ettiği itibar insanın kişiliğini yansıtmaktadır. Japon iş adamları iş görüşmelerinde selamlaşmanın ardından kartvizitlerini takdim ederler. Kartviziti takdim ederken iki elle ve nazikçe uzatılmalı, kartviziti alan kişi ise üzerindeki tüm bilgileri iyice okur ve anladığını gösterir şekilde kafasını sallayarak gülümser. Kartvizit alışverişinin bu şekilde yapılmaması büyük bir ayıp olarak algılanır.

Ülkemizde kartvizit bazı kesimler tarafından basit bir reklam aracı olarak görülürken (ki bu kesim kartvizitlerinden belli olmaktadır), diğer çok önemli büyüklükte bir kesim ise kartvizitin kurumsal kimliği ve itibarı temsil ettiğinin ve kalitesinin mümkün olduğunca yüksek olması gerektiğinin farkındadır.

İleride teknolojinin neler getireceği, neleri değiştireceği bilinmez, fakat şu an için kartvizit değerini kaybedecek, önemini yitirecek gibi görünmüyor.